درآمد نیوز – با توجه به عزم مجلس شورای اسلامی برای اجرای مصوبات شفافیت در اقتصاد کشور؛ مهمترین عناصر و مجریان این مصوبات را حسابداران به عهده دارند.

به گزارش خبرنگار درآمد نیوز ،لطف‌الله سیاهکلی ،نمایندهٔ مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه قزوین، آبیک و البرز ضمن تبریک روز حسابدار به جامعه حسابداران گفت: حسابدار مقام تدبیر و تطبیق است و مدیر مافوق دستگاه، مقام تشخیص را به عهده دارد. وظیفه اصلی حسابداران حکمرانی و هدایت مقام تشخیص و مافوق دستگاه  است. حسابداران با تدبیر خود توانایی جلوگیری از تصمیمات غلط در بخش های اقتصادی کشور را دارند. درواقع یکی از علت های مهم فساد مالی در بنگاههای اقتصادی و تولیدی بی توجهی کارفرمایان به توانمندی حسابداران در تنظیم گزارشات مالی است.

   وی گفت : حسابدار در سیستم های اداری کشورمان چه در بخش خصوصی و چه در بخش دولتی افرادی متخصص و صاحب نظر با قدرت تشخیص بالا در ارکان مدیریتی کشور محسوب می شوند. هچنین اشاره داشت مدیر مالی متخصص ترین نیروهای زیر ساختی اقتصاد کشورند.

سیاهکلی بیان کرد:  حسابداران عاملان شفافیت بخش های اقتصادی کشور هستند. و عناصر مهم شفایت دستگاهها اقتصادی برای ایجاد اعتماد به صورتهای مالی دستگاهها محسوب می شوند.

نماینده مجلس شورای اسلامی از استان قزوین بیان داشت: اکنون با توجه به عزم مجلس شورای اسلامی برای اجرای مصوبات شفافیت در اقتصاد کشور؛ مهمترین عناصر و مجریان این مصوبات را حسابداران و مدیران مالی با تهیه و تنظیم گزارشهای صحیح مالی به عهده دارند.

نماینده حوزه انتخابیه قزوین، آبیک و البرز بیان داشت :مدیریت توانمند در دستورات خود برای مدیران مالی و حسابداران مجموعه خود حتما از دستور «بررسی و اقدام» استفاده می نماید. در غیر اینصورت عدم شفایفت در حوزه مالی مجموعه وجود دارد. وی گفت حسابداران برای صیانت مالی و اقتصادی دستگاه خود  باید حتما بررسی های و عواقب مالی را در نظر بگیرند.

د ر ادامه اشاره داشت: بیش از ۵۰ سال دولتهای ایران کشورمان کسری بودجه دارد و دلیل ان عدم تطبیق منابع و مصارف در بودجه کشور است.  ریشه تاریخی کمبود بودجه  کشور درواقع تنظیم گزارشات بودجه ای با دید مصارف است در صورتی که باید ابتدا منابع را لحاظ و سپس مصارف کشور ببینیم.

گفتنی است؛ یازدهمین اجلاس انجمن حسابداران استان قزوین با حضور نماینده محترم مجلس شورای اسلامی، اساتید برجسته مالی و حسابداری کشور و جمعی از مدیران و حسابدارن استان قزوین در  مورخ ۱۸ آذر ۱۴۰۰ روز پنج شنبه در سالن همایش های تبلغات اسلامی با میزبانی اعضای محترم انجمن حسابداران استان قزوین برگزار شد.