در مراسمی با حضورمسولان کشوری و استانی از چند طرح بزرگ نفتی در شرکت پتروشیمی شازند بهره برداری شد.

در مراسمی با حضورمسولان کشوری و استانی از چند طرح بزرگ نفتی در شرکت پتروشیمی شازند بهره برداری شد.

به گزارش درآمد نیوز؛ امروز در مراسمی با حضور مسولان کشوری و استانی از چند طرح بزرگ نفتی در شرکت پتروشیمی شازند بهره برداری شد و عملیات اجرایی چند طرح دیگر آغاز شد.

مدیر عامل گروه توسعه ملی صنایع پتروشیمی کشور در این مراسم گفت: شرکت پتروشیمی شازند با بهره برداری از این چند طرح ملی توانسته ضمن افزایش ظرفیت تولید خود برای اولین بار سوخت کشتی تولید کند.

سعیدی افزود: تا کنون سوخت کشتی در هیچ مجتمعی پتروشیمی کشور تولید نشده بود، اما به همت متخصصان این شرکت در واحد اولوفین با ظرفیت تولید سالانه ۲۰ هزار تن به بهره برداری رسید.

وی ادامه داد: اعتماد و اتکا به توان مهندسین ایرانی و صنایع مادر استان مرکزی سبب شد تا ساخت و نصب دو مخزن کروی با ظرفیت ۶ هزار متر مکعب از سال گذشته در دستور کار قرار گیرد و امروز در این مجتمع از این دو مخزن نیز بهره برداری شود.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شازند هم گفت: ساخت این دو مخزن با توان متخصصان ماشین سازی اراک صورت پذیرفت و هم اکنون هر مخزن ظرفیت نگهداری ۳ هزار متر مکعب انواع خوراک‌های مورد نیاز این مجتمع را داراست.

ولدخانی افزود: برای ساخت این دو مخزن ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه شد و این در حالی است که اگر نمونه خارجی آن قراربود تهیه شود باید دو برابر این مبلغ هزینه می‌شد.

بهره برداری و کلنگ زنی چند طرح بزرگ نفتی در پتروشیمی شازند بهره برداری و کلنگ زنی چند طرح بزرگ نفتی در پتروشیمی شازند بهره برداری و کلنگ زنی چند طرح بزرگ نفتی در پتروشیمی شازند بهره برداری و کلنگ زنی چند طرح بزرگ نفتی در پتروشیمی شازند بهره برداری و کلنگ زنی چند طرح بزرگ نفتی در پتروشیمی شازند بهره برداری و کلنگ زنی چند طرح بزرگ نفتی در پتروشیمی شازند بهره برداری و کلنگ زنی چند طرح بزرگ نفتی در پتروشیمی شازند بهره برداری و کلنگ زنی چند طرح بزرگ نفتی در پتروشیمی شازند بهره برداری و کلنگ زنی چند طرح بزرگ نفتی در پتروشیمی شازند بهره برداری و کلنگ زنی چند طرح بزرگ نفتی در پتروشیمی شازند بهره برداری و کلنگ زنی چند طرح بزرگ نفتی در پتروشیمی شازند بهره برداری و کلنگ زنی چند طرح بزرگ نفتی در پتروشیمی شازند بهره برداری و کلنگ زنی چند طرح بزرگ نفتی در پتروشیمی شازند بهره برداری و کلنگ زنی چند طرح بزرگ نفتی در پتروشیمی شازند بهره برداری و کلنگ زنی چند طرح بزرگ نفتی در پتروشیمی شازند بهره برداری و کلنگ زنی چند طرح بزرگ نفتی در پتروشیمی شازند بهره برداری و کلنگ زنی چند طرح بزرگ نفتی در پتروشیمی شازند بهره برداری و کلنگ زنی چند طرح بزرگ نفتی در پتروشیمی شازند بهره برداری و کلنگ زنی چند طرح بزرگ نفتی در پتروشیمی شازند بهره برداری و کلنگ زنی چند طرح بزرگ نفتی در پتروشیمی شازند بهره برداری و کلنگ زنی چند طرح بزرگ نفتی در پتروشیمی شازند بهره برداری و کلنگ زنی چند طرح بزرگ نفتی در پتروشیمی شازند

وی ادامه داد: کلنگ زنی ساخت یک واحد پتروشیمی برای تولید محصولی دیگر به نام بنزن از سی سیکس دیگر برنامه امروز بود که امید است با احداث این واحد سالانه ۱۱ میلیون دلاربرای کشورمان ارز آوری کنیم.

شرکت پتروشیمی شازند متنوع‌ترین محصولات پلیمری و شیمیایی را در کشورمان تولید می‌کند.

تامین خوراک ۵ هزارصنعت کوچک و بزرگ کشور، اشتغال زایی برای ۱۰۰ هزارنفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم و ارز آوری سالانه ۳۰۰ میلیون دلاری از توانمندی‌های این صنعت بزرگ استان مرکزی است.