شرکت فولاد خوزستان با بومی سازی ۱۵۶۰ قطعه استراتژیک طی دو سال و ساخت دستگاه اندازه گیری آهن کل برای اولین بار در جهان موفق شد در دومین دوره همایش ملی ساخت ایران، که در مرکز همایش‌های صدا و سیما با رویکرد نشان ملی و اعتبار جهانی و با حضور مقامات گوناگون برگزار شد، از میان صد بنگاه‌ راه یافته به مرحله‌ی نهایی، به عنوان شرکت برتر ایران در حوزه بومی‌سازی برگزیده شود.

به گزارش درآمد نیوز گام های بلند فولاد خوزستان برای بومی سازی قطعات و تجهیزات و استفاده از توان و دانش متخصصان داخلی، در شرایطی که کشور عزیزمان با تحریم های فزاینده روبروست، تلاشی امیدآفرین برای استقلال و خودکفایی صنعت و تولید به شمار می رود.

موفقیت بی نظیر در بومی سازی ۱۵۶۰ قطعه طی دوسال، هم نشان دهنده توان و استعداد متخصصان و دانشمندان جوان کشورمان است و هم درایت و دوراندیشی مدیران این شرکت برای عبور از دشواری های دوران تحریم و توجه به روزآمدی، دانش و فناوری است. این تدابیر باعث می شود نه تنها خللی در روند تولید و صادرات به واسطه وابستگی به کالاهای خارجی ایجاد نشود، بلکه قطار پیشرفت فولاد خوزستان در مسیر تحقق اهداف این شرکت برای دستیابی به تولید ۶ میلیون تنی (و در مرحله بعد بالای ۱۳ میلیون تنی) با سرعت بیشتری حرکت کند.

در شرایطی که دشمنان این آب و خاک درصددند تا با تحریم‌ها باعث بروز مشکلات در تامین قطعات‌ و تجهیزات مورد نیاز صنعت بشوند، استفاده از ظرفیت‌های داخلی و دانش بنیان در ساخت قطعات، تجهیزات، ماشین‌آلات و مواد اولیه، ضرورتی به عنوان سیاستی مدبرانه و اصولی، علاوه بر اشتغال‌زایی و تکیه بر توان داخلی، افزایش بهره‌وری و سودآوری بنگاه‌ها و کاهش هزینه‌های تمام شده را به دنبال دارد و کسب عنوان رتبه برتر فولاد خوزستان از این حیث اهمیتی دوچندان دارد.