کسب و کارهای بسیار زیادی را سراغ دارم که تنها با تکرار تبلیغات، توانسته اند به موفقیتی بزرگ دست پیدا کنند.

درآمد نیوز / دنیایی که ما امروز در آن زندگی و کار می کنیم، با دهه های قبلی بسیار متفاوت است.

کسب و کارهای بسیار زیادی را سراغ دارم که تنها با تکرار تبلیغات، توانسته اند به موفقیتی بزرگ دست پیدا کنند.

حال تصور کنید اگر تبلیغاتی که مدام تکرارش می کنند، اصولی و درست ساخته شده باشد، آن وقت نتیجه چند برابر بهتر خواهد بود.

مدیران خیلی از کسب و کارهای آنلاین، با تبلیغات میانه خوبی ندارند.

احساس میکنند پول خرج کردن برای تبلیغات، بیهوده است و باعث هدر رفت بودجه شان می شود.

ولی این پیش فرض کاملاً اشتباه است.

تبلیغ نویسی چه طور به بیشتر شدن فروشمان کمک میکند؟

در مانهای قدیم که برای تولید هر محصول یا خدمتی فقط یک یا دو مجموعه وجود داشت، شما میتوانستید با بهتر کردن کیفیت محصولاتتان، از رقیب پیشی بگیرید.

اما الان در هر حوزه ای که باشید، رقبای بسیار زیادی دارید که امکان ندارد با بهتر کردن کیفیت محصولات یا خدماتتان بتوانید رشد کنید.

شما نیاز دارید که دیده شوید.

درست است که برای دیده شدن، روشهای مختلف دیگری هم غیر از تبلیغات وجود دارد، اما تبلیغات پایدار ترین، بهترین و زود بازده ترین فعالیتی است که لازم است امروز انجامش دهید.

و برای ساخت و طراحی یک تبلیغات درست و حسابی، باید تبلیغ نویسی یاد بگیرید.

قبل از هر چیز، اجازه بدهید تبلیغ نویسی یا کپی رایتینگ را با هم تعریف کنیم.

تبلیغ نویسی علمی است که مخاطب احتمالی ما را ترقیب می کند، اقدام مورد نظر ما را انجام دهد.

احتمالاً بارها شده که شما تبلیغ های متعددی دیده اید.

برخی از آنها به خاطر شما نمی ماند و بعضی دیگر خوب به پس ذهنتان چنگ می زند و ماندگار می شود.

همه ما ایرانی ها نامهایی مثل ریکا، تاید، زیراکس و غیره را شنیده ایم و به خاطر داریم.

آنقدر به خاطر داریم که مایع های ظرف شویی را با نام ریکا صدا میزنیم.

یا اگر قدری به قدیمترها برگردید، برند کلینکس آوازه جهانی داشت و در کشورمان ایران هم این نام در خاطر مانده است.

این برندهای قدرت مند را یک تبلیغ نویس خلق کرده است.

آقای دیوید اگیلوی، پدر علم تبلیغ نویسی، که آوازه ای جهانی دارند و کتابهای مختلفی نوشته اند.

اما این مقدمه را بیان کردم تا اهمیت تبلیغ نویسی را بدانید.

برای تبلیغ نویس شدن از کجا باید شروع کنم

بر خلاف تصور خیلی از افراد که خیال میکنند تبلیغ نویسی نیاز دارد یک نویسنده عالی باشیم، به هیچ وجه این طور نیست.

البته باید تا حدی با قواعد و دستور زبانی که  قرار است با آن زبان به نوشتن تبلیغات مشغول شوید، آشنا باشید.

اگر قرار است با زبان فارسی بنویسید، تا حدی دانستن قواعد و دستور نگارش، لازمه کار است.

برای این که با تبلیغ نویسی آشنا شوید، حتماً لینک بالا را ببینید.

در مقاله بالا توزیحات بسیار کاملی مطرح شده که میتواند به شما برای تبدیل شدن به یک کپی رایتر، کمک فراوانی کند.

تبلیغ نویسی علمی است متشکل از قواعد مارکتینگ و آمیخته است با روان شناسی، که کمک می کند سود و فروش کسب و کارتان بیشتر شود.

کاربرد کپی رایتینگ یا تبلیغ نویسی بیشتر در چه بخش هایی است؟

ابتدای مقاله گفتم که تبلیغ نویسی، به کسب و کارها کمک می کند مشتریان احتمالی خود را راحت تر از قبل متقاعد کنند.

این راحت تر متقاعد کردن به فروش بیشتر منجر خواهد شد.

اما به طور کلی، تبلیغ نویسی در موارد زیر نقش پر رنگ تری را بازی میکند:

نوشتن متن ایمیل.

بازاریابی با ایمیل، نه تنها نمرده است، روز به روز پایدار تر و قدرت مند تر نیز می شود.

اما قبل از هر چیز، شما نیاز دارید یک متن عالی و درجه یک بنویسید تا بتوانید ارتباط بهتری با مخاطبین احتمالی خود بر قرار کنید.

مورد دوم پیامک است.

متن پیامک تبلیغاتی، باید به اندازه کافی جذاب و گیرا باشد.

با مطالعه  لینکی که بالا تر برایتان قرار داده ام، میتوانید نمونه های جذابی از متن پیامک تبلیغاتی را خودتان خلق کنید.

سومین حالت نوشتن صفحات محصول است.

به هر حال مخاطب از روی صفحه محصول، کسب و کار شما را قضاوت می کند.

کار کردن روی توضیحات محصول و نوشتن مطالب گیرا و مناسب در این بخش هم میتواند به رشد کسب و کار شما کمک فراوانی نماید.

نتیجه گیری

تبلیغ نویسی علم ترقیب مخاطبین یا مشتریان احتمالی شماست.

یادگیری تبلیغ نویسی یا کپی رایتینگ برای هر مدیر کسب و کاری امروزه از واجباتی است که کمتر کسی به آن توجه می کند.

متقاعد سازی و اثر گذاری روی تصمیم خرید مشتریان احتمالی، فعالیتی است که دیر یا زود باید آن را شروع کنید.

در صورتی که به حوزه بازاریابی اینترنتی و به طور کلی مارکتینگ علاقه مند هستید.

میتوانید از اثر خاص استفاده کنید.

آموزشهای رایگان متعددی وجود دارد که کمکتان می کند کسب و کار بهتری داشته باشید.

به علاوه کمکتان می کند متنها یا ویدیو های بهتری بنویسید تا مشتریان بیشتر و هدفمند تری جذب کنید.

من معتقدم که هر مشتریی را نباید جذب کنیم.

برخی از مخاطبین را باید از خود و کسب و کارمان فراری بدهیم.

میدانید چرا؟

چون برخی از افراد اغلب درد سر بیشتری برای ما ایجاد میکنند و ترجیح من این است که از این مسائل دوری کنیم.

امیدوارم این مطلب برایتان مفید بوده باشد.

اگر سایت اثر خاص را دنبال کنید، آموزشهای رایگان زیادی دریافت خواهید کرد که میتواند کمکتان کند یک کسب و کار اینترنتی بی رقیب راه اندازی کنید.

امیدوارم از این معرفی مطلب لذت کافی برده باشید و آن را به کار ببندید.