در کمپین طرح ملی خامه با عنوان «خامه صورتی، اصلش پگاهه» با محمد میان آبادی اولین مبدع خامه استریل به گفت و گو، نشستیم.

در کمپین طرح ملی خامه با عنوان «خامه صورتی، اصلش پگاهه» با محمد میان آبادی اولین مبدع خامه استریل به گفت و گو، نشستیم.

به گزارش درآمد نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت صنایع شیر ایران (پگاه)، محمد میان آبادی از سال ۵۵ در شرکت شیر پاستوریزه پگاه خراسان مشغول به‌کار و در سال ۸۳ به افتخار بازنشستگی، نائل شد.

میان آبادی با اشاره به تخصیص ۱۰ دستگاه بسته بندی تتراپک جهت تولید شیر مدارس گفت: پیش از انقلاب به دلیل کمبود شیرخام، شیرخشک از نیوزلند وارد می‌شد تا اینکه بعد از انقلاب شرکت زیر نظر وزارت کشاورزی قرار گرفت و دولتی شد و به دستور مدیریت وقت شرکت پگاه خراسان، تولید شیر استریل متوقف شد و دستگاه‌های تتراپک بلا استفاده ماند.

او ادامه داد: در سال ۶۶ فقط خامه پاستوریزه تولید می شد، تا اینکه من پیشنهاد دادم از دستگاه تتراپک برای تولید خامه استریل استفاده کنیم که در ابتدا با مخالفت‌های شدیدی به دلیل احتمال ضایعات بالا مواجه شد، البته با حمایت مدیر شرکت پگاه خراسان ، خامه ۴۰ درصد تولید شد که به دلیل غلظت بالا، مطلوب مصرف نبود.

میان آبادی افزود: به همراه یکی از همکاران زنده یاد عربان، دستگاه را برای تولید خامه ۳۰ درصد آماده کردیم و با یک سری تغییرات موفق به تولید این خامه شدیم. تولید این خامه نقش موثری در رضایت مصرف کننده داشت و به سودآوری شرکت‌ها کمک شد.

اولین مبدع خامه استریل تصریح کرد: دانش تولید خامه استریل از پگاه خراسان را به سایر شرکت‌ها منتقل و در سال ۶۷ سایر شرکت‌های تولیدی نیز خامه ۳۰ درصد را به بازار عرضه کردند.