خستین کنگره ملی”راهبردهای پیشرفت صنعت ساختمان با تعامل مجلس، دولت، نظام مهندسی ساختمان و سازندگان” با حضور محمدرضا رضایی کوچی رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، حسن تیزمغز نماینده وزیر راه و شهرسازی در حوزه امور نهضت ملی مسکن، مهدی چمران رییس شورای شهر تهران، حمزه شکیب رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران و فعالان این عرصه یکشنبه هشتم بهمن ماه در هتل المپیک تهران برگزار شد.

به گزارش درآمد نیوز نخستین کنگره ملی”راهبردهای پیشرفت صنعت ساختمان با تعامل مجلس، دولت، نظام مهندسی ساختمان و سازندگان” با حضور محمدرضا رضایی کوچی رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، حسن تیزمغز نماینده وزیر راه و شهرسازی در حوزه امور نهضت ملی مسکن، مهدی چمران رییس شورای شهر تهران، حمزه شکیب رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران و فعالان این عرصه یکشنبه هشتم بهمن ماه در هتل المپیک تهران برگزار شد.

در این کنگره تخصصی مرتضی شیرین پرور مدیر تحقیق و توسعه ذوب آهن اصفهان، در پنل” واکاوی عملکرد مجلس و دولت در تحقق و پیگیری مطالبات نظام مهندسی ساختمان و تشکل‌های صنعتی” به ایراد سخنرانی پرداخت.

مرتضی شیرین پرور گفت: ذوب آهن اصفهان به عنوان بنیان‌گذار فولاد در ایران از ۵۳ سال پیش تاکنون، تولید فولاد را به روش کوره بلند و بهره‌گیری از مواد اولیه مرغوب هر چند ناکافی، با تلاش و کوشش شبانه روزی همکاران مجرب در بخش‌های مختلف کارخانه به منصه ظهور رسانده است.

وی افزود: ثمره همت و پویایی همکاران عزیز در این مجتمع عظیم صنعتی، تولید با کیفیت‌ترین محصولات ساختمانی و صنعتی، پوشش بازار داخل و سپس صادرات حدود ۵۰ درصدی به کشورهای گوناگون دنیا است که این رویکرد ذوب آهن اصفهان مبتنی بر شعار” با اطمینان بسازید” همواره محصولات کارخانه را در صدر درخواست‌های مشتریان قرار داده است.

مدیرتحقیق و توسعه ذوب آهن اصفهان تصریح کرد: سبد متنوع محصولات ساختمانی نظیر تیرآهن بال پهن، میلگرد، نبشی، خانواده H ها و … در این کارخانه بر اساس آخرین استانداردهای روز دنیا و سختگیرانه ترین آزمون‌ها تولید می‌شوند.

این مقام مسئول تصریح کرد: در ذوب آهن اصفهان انواع تیرآهن بال پهن به عنوان نماد سازه سبز و ایمن در صنعت ساختمان‌سازی ایران تا سایز H30 تولید می‌شود و ارتقاء سایز تولیدی آن نیز با جدیت تمام در دست اقدام قرار دارد تا فعالان عرصه ساخت و ساز از قبیل طراحان، مهندسین محاسب، انبوه سازان و … بر این اساس رشد و توسعه ساختمان‌سازی ایمن را گسترش دهند.

مرتضی شیرین پرور بیان کرد: بعد از ایمن‌سازی یکی دیگر از مهمترین ویژگی‌های مقاطع ساختمانی ذوب آهن اصفهان و به ویژه تیرآهن بال پهن نورد گرم شده این کارخانه، تسریع در ساخت و ساز واحدهای مسکونی است لذا بهره گیری از این محصول در طرح نهضت ملی مسکن سبب می‌شود صنعتی‌سازی ساختمان در زمان بسیار کمتری و با رعایت کلیه استانداردها محقق گردد.

وی اضافه کرد: ذوب آهن اصفهان هم‌چنین امکان تولید تیرآهن‌های بال پهن با جایگزینی St44 نسبت به St37 با استحکام بالاتر و بدون تغییر در قابلیت جوشکاری را داراست که این رویکرد کاهش مصرف فولاد در سازه و سبک سازی ساختمان و کاهش قیمت تمام شده را رقم می زند.

مدیر تحقیق و توسعه ذوب آهن اصفهان خاطرنشان کرد: پیرو تفاهم‌نامه مدیریت عالی شرکت با وزیر راه و شهر سازی در خصوص مشارکت ذوب آهن اصفهان در طرح نهضت ملی مسکن این مجتمع عظیم صنعتی به عنوان بزرگترین تولیدکننده مقاطع سازه‌های فولادی در ایران آمادگی خود را برای تامین و تولید انواع مقاطع ویژه ساختمان‌های بلند مرتبه (ساختمان‌های ۱۵، ۲۵ و ۵۰ طبقه) به صورت مدولار اعلام نموده است.

منبع خبر: معدن نیوز