روسیه در تولید الماس در سال ۲۰۲۲ با مجموع حدود ۴۲ میلیون قیراط در صدر جهان قرار گرفت.

به گزارش درآمد نیوز روسیه در تولید الماس در سال ۲۰۲۲ با مجموع حدود ۴۲ میلیون قیراط در صدر جهان قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار بین الملل درآمد نیوز و به نقل از الجزیره. الماس اغلب در ذهن مردم با ثروت، ظرافت و تجمل همراه است، زیرا درخشش خیره کننده‌ای دارد، اما ۸۰ درصد از این سنگ قیمتی استخراج شده عمدتاً برای مقاصد صنعتی استفاده می‌شود.

تعداد کشور‌های تولید کننده آن تنها ۲۲ کشور است و ۱۰ کشور بزرگ تولید کننده بیش از ۹۹ درصد از تولید جهانی آن را تشکیل می‌دهند.

وب سایت اقتصادی کانادایی “Visual Capitalist” علاوه بر آماری است که توسط آشوک داماروپراشاد، متخصص الماس و فلزات گرانبها در آفریقای جنوبی تهیه شده است، بخشی از داده‌های سازمان آمریکایی “Kimberley Process” را به شرح زیر منتشر کرد:

بزرگترین تولیدکنندگان الماس در جهان

روسیه در تولید الماس در سال ۲۰۲۲ با مجموع حدود ۴۲ میلیون قیراط در صدر جهان قرار گرفت (قیراط واحد اندازه گیری وزن فیزیکی الماس است و برابر با ۰.۲ گرم است).

تولید زیاد الماس روسیه و صدرنشینی آن در فهرست کشور‌هایی که بیشترین استخراج از معادن را دارند، نشان می‌دهد که این کشور توانسته است تحریم‌های متعددی را که در نتیجه جنگ با اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ بر این کشور تحمیل شده بود، دور بزند.

به نوشته این وب سایت کانادایی، مشکلات مربوط به ردیابی منابع الماس یکی از عواملی است که به روسیه برای غلبه بر محدودیت‌های تحریمی کمک کرد.

روسیه در تولید الماس با اختلاف زیادی از همتایان خود بهتر عمل می‌کند، در حالی که بوتسوانا با مجموع ۲۴.۸ میلیون قیراط (۴.۹۶ میلیون گرم) در جایگاه دوم قرار دارد.

رتبه سوم به کانادا با ۱۶.۲ میلیون قیراط (۳.۲۴ میلیون گرم) رسید و پس از آن جمهوری دموکراتیک کنگو با مجموع ۹.۹ میلیون قیراط در جایگاه چهارم قرار گرفت.

این لیست ۲۲ کشور بزرگ تولید کننده الماس خام توسط Visual Capitalist است:

روسیه ۴۱.۹۲ میلیون قیراط.
بوتسوانا ۲۴.۷۵ میلیون قیراط.
کانادا ۱۶.۲۴ میلیون قیراط.
جمهوری دموکراتیک کنگو ۹.۹ میلیون قیراط.
آفریقای جنوبی ۹.۶۶ میلیون قیراط.
آنگولا ۸.۷۶ میلیون قیراط.
زیمباوه ۴.۴۶ میلیون قیراط.
نامیبیا ۲.۰۵ میلیون قیراط.
لسوتو ۷۲۷ هزار و ۷۳۷ قیراط.
سیرالئون ۶۶۸ هزار و ۹۷۰ قیراط.
تانزانیا ۳۷۵ هزار و ۵۳۳ قیراط.
برزیل: ۱۵۸۴۲۰ قیراط.
گینه ۱۲۸ هزار و ۷۷۱ قیراط.
آفریقای مرکزی ۱۱۸ هزار و ۴۴ قیراط.
گویان: ۸۳۳۸۲ قیراط.
غنا ۸۲ هزار و ۵۰۰ قیراط.
لیبریا ۵۲ هزار و ۱۶۵ قیراط.
ساحل عاج ۳۹۰۴ قیراط.
کنگو برازاویل ۳۹۰۴ قیراط.
کامرون ۲۴۳۱ قیراط.
ونزوئلا ۱۶۶۵ قیراط.
مالی ۹۲ قیراط.

نویسنده: اصغر علی کرمی