نماینده جمهوری اسلامی ایران به‌ عنوان نایب رییس جدید کمیسیون بین المللی آبیاری و زهکشی انتخاب شد.

نماینده جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان نایب رییس جدید کمیسیون بین المللی آبیاری و زهکشی انتخاب شد.

به‌ گزارش درآمد نیوز،ٰ در هفتاد و دومین اجلاس کمیسیون بین المللی آبیاری و زهکشی که روز پنجشنبه ۲۵ آذر ماه ۱۴۰۰ با حضور نمایندگان ۵۷ کشور عضو به‌صورت مجازی برگزار شد،علیرضا سلامت با کسب حداکثر آرای برای یک دوره سه ساله (۲۰۲۱-۲۰۲۴) به سمت نائب رئیس این کمیسیون برگزیده شد.

کمیسیون بین‌المللی آبیاری زهکشی به عنوان یک نهاد غیر دولتی با هدف اشاعه علوم و دانش فنی، توسعه و کاربرد فنون در بخش آبیاری و زهکشی در ماه‌ ژانویه سال‌ ۱۹۵۱ به‌ ابتکار سازمان‌ مرکزی آبیاری کشور هند، تشکیل‌ شد و در حاضر ۵۷ کشور، عضو این نهاد بین المللی هستند. کشور ایران نیز در سال‌ ۱۳۳۴ به‌ عضویت‌ این‌ کمیسیون‌ درآمد و کمیته ملی آبیاری و زهکشی ایران در سال ۱۳۴۷ در ایران ایجاد شده است.

هر ساله در زمان اجلاس کمیسیون بین الملل آبیاری و زهکشی،  نایب روسای جدید کمیسیون از بین نمایندگان معرفی شده توسط کشورها برای مدت سه سال متوالی با کسب آرا حداکثر انتخاب می‌شوند.

نایب روسا از بین اعضای فعال گروه‌های کاری کمیسیون که سوابق موثری در مدت زمان فعالیت خود داشته برگزیده شده و وظیفه ایشان پایش و نظارت مستمر فعالیت‌ کمیته‌های ملی عضو کمیسیون در منطقه تحت پوشش خود با هدف ارتقای سطح عملکرد آنها است.

علاوه بر علیرضا سلامت از ایران، سوگی هیرو واتانابه از کشور ژاپن و عزیز فرتاهی از کشور مراکش دو نایب رئیس دیگر بعنوان نایب روسای جدید کمیسیون برای یک دوره سه ساله (۲۰۲۱-۲۰۲۴) انتخاب شدند.

 گفتی است علیرضا سلامت اکنون به عنوان معاون مرکز امور بین الملل و هماهنگی دیپلماسی آب و برق وزارت نیرو فعالیت دارد و در بیش دو دهه فعالیت بین المللی آب، در سوابق خود مدیریت امور بین الملل شرکت مدیریت منابع وزارت نیرو را نیز عهده دار بوده است.