مدیرعامل بنیاد برکت با اشاره به اینکه فقر زدایی اشتغال از جمله اقداماتی است که از سوی تسهیل گران در روستاها وشهرستانها انجام می شود گفت: افراد نیازمند شغل در مناطق محروم شناسایی می شوند.

به گزارش درآمد نیوز امیرحسین مدنی در گفتگو با مهر در خصوص اشتغالزایی نیازمندان و شناسایی افراد جویای کار، گفت: بنیاد برکت به منظور فقرزدایی اشتغال فعالیت می‌کند اما مسئول فقرزدایی حمایتی، بنیاد احسان است.

وی با اشاره به اینکه از طریق شبکه تسهیلگر مجری و مراجعه تسهیلگران ما به خانه‌های روستاییان، افراد نیازمند شغل در مناطق محروم و شهرستان‌ها شناسایی شده و در جهت اشتغالزایی آنها اقدام می‌شود، تصریح کرد: در حال حاضر ۸۰۰ تسهیلگر در روستاها به مردم مراجعه می‌کنند و با توجه به ظرفیت آن منطقه و همچنین شرایط و ویژگی‌های خود فرد نسبت به انتخاب نوع شغل و فعالیت او اقدام می‌کنند.

مدنی با تأکید بر اینکه در حال حاضر در ۳۵۰ شهرستان که عمدتاً در مناطق محروم هستند نسبت به اشتغالزایی نیازمندان اقدام شده است، گفت: اولویت ما مناطق محروم است به طوری که ۱۸ استان مرزی در اولویت برنامه‌های اشتغالزایی تسهیلگران ما قرار دارند.

مدیرعامل بنیاد برکت با اشاره به اینکه تسهیلگران از آموزش‌های لازم برخوردار شده‌اند، افزود: پس از آموزش تسهیلگران این افراد به خانه‌های روستاییان و مردم حاشیه نشین نیازمند شغل می‌رود و بر اساس ظرفیت و مزیت‌های منطقه و همچنین خود افراد رسته شغلی موردنیاز آنها را معرفی می‌کنند.

وی تأکید کرد: وام‌هایی که برای اشتغالزایی به افراد داده می‌شود بر مبنای ظرفیت‌های آنهاست و این گونه نیست که فرد بعد از دریافت وام آن را در زمینه‌های دیگر هزینه کند. به همین دلیل اجازه نمی‌دهیم فرد قبل از مشاوره تسهیل گران، خود به بانک مراجعه کرده و وام بگیرد، چرا که اگر این گونه شود مانند وام‌های اشتغال دولت بی نتیجه خواهد بود.

مدنی تصریح کرد: ۱۱۵ هزار طرح اشتغال خرد تاکنون اجرایی شده و تا پایان سال بر اساس برنامه‌ریزی های انجام شده این طرح‌ها را به ۱۸۰ هزار می‌رسانیم.

وی گفت: در حال حاضر ۳۰۰ بنگاه اشتغالزایی در سراسر کشور مشغول فعالیت هستند که به سمت تولید هدفمند پیش می‌رویم و محصولات گلخانه‌ای، داروهای گیاهی، گوشت و… از جمله تولیداتی است که انجام می‌شود.