فولاد مبارکه یک افتخار ملی است و نقش رسانهها در روایت توانمندیها و دستاوردهای این صنعت ضروری است، اظهار کرد: فولاد مبارکه بهعنوان صنعت استراتژیک کشور، نیازی به بازاریابی و تبلیغات برای جلب مشتری ندارد، اما همواره از رسانهها خواسته و میخواهد که با روایت توانمندیها و دستاوردهایش، احساس غرور و امید را به جامعه تزریق کنند.
بنا بر این گزارش، مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه در نشست هماندیشی با رسانههای شهرستان لنجان و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان با بیان اینکه فولاد مبارکه یک افتخار ملی است و نقش رسانهها در روایت توانمندیها و دستاوردهای این صنعت ضروری است، اظهار کرد: فولاد مبارکه بهعنوان صنعت استراتژیک کشور، نیازی به بازاریابی و تبلیغات برای جلب مشتری ندارد، اما همواره از رسانهها خواسته و میخواهد که با روایت توانمندیها و دستاوردهایش، احساس غرور و امید را به جامعه تزریق کنند.
تعامل با رسانهها براساس شیوهنامه ارزیابی رسانهها
وی با بیان اینکه انتظارات رسانهها از شرکت فولاد مبارکه باید منطقی باشد، افزود: افزایش و گسترش رسانهها در کشور باعث شده که فولاد مبارکه برای تعامل با آنها براساس معیارهای ارزیابی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عمل کند.
مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه ادامه داد: در همین راستا روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه از مردادماه ۱۴۰۰ شیوهنامهای برای ارزیابی رسانهها و تعامل با آنها تدوین کرد تا از هرگونه رفتار سلیقهای در برابر رسانهها اجتناب شود و اگر در این مسیر اشکالاتی وجود دارد، رسانهها هستند که باید درصدد ارتقای امتیاز کیفی خود باشند.
سهم بسزای صنایع در کمک به اقتصاد و اشتغال کشور
وی با اشاره به بازدید اصحاب رسانه از خطوط تولید شرکت فولاد مبارکه در راستای آشنایی با سازگاری این صنعت با محیطزیست گفت: رویکردهای فولاد مبارکه در تأمین آب و تصفیه پساب در خاورمیانه و جهان کمنظیر است؛ بهینهسازی مصرف آب در فرایندهای تولید، جمعآوری و انتقال پساب شهری، تصفیه و بازچرخانی پساب صنعتی شرکت علاوه بر کاهش وابستگی فولاد مبارکه به آب خام، به ارتقای سطح بهداشت و حفظ محیطزیست منطقه منجر شده و رسانهها میتوانند پس از بازدیدی که داشتهاند، اقدامات مهم زیستمحیطی فولاد مبارکه را انعکاس دهند.
نباتینژاد با بیان اینکه وظیفه رسانهها، آگاهیرسانی منصفانه به جامعه است، با تأکید بر ضرورت تولید محتوای رسانهای بهویژه در حوزه صنعت و صنایع فولادی خاطرنشان کرد: طی ماههای اخیر هجمههایی بر صنایع کشور وارد شده و این در حالی است که صنایع علیرغم نیاز به انرژی و مصرف آن، سهم بسزایی در کمک به اقتصاد و اشتغال کشور دارند.
فرهنگسازی برای مصرف بهینه انرژی در بخش خانگی یکی از رسالتهای خطیر رسانههاست
وی با تأکید بر ضرورت فرهنگسازی در خصوص مصرف بهینه انرژی در بخش خانگی اذعان داشت: ترویج این فرهنگ یکی از رسالتهای خطیر رسانههاست؛ چراکه مصرف بیشازاندازه انرژی در بخش خانگی موجب اتلاف منابع کشور خواهد شد، اما در بخش صنعت، موجب اعتلای اقتصاد کشور میشود.
مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه با بیان اینکه شرکت فولاد مبارکه از بدو تأسیس تاکنون در مسیر صنعت سبز حرکت کرده است، تصریح کرد: احداث تصفیهخانه صنعتی، ارتقای تصفیهخانه استحصال پساب شهرهای اطراف ازجمله اقدامات زیستمحیطی شرکت فولاد مبارکه در آینده نزدیک است، اقداماتی که میان فولادسازان جهان سرآمد بوده و رسانهها باید در انعکاس آن یاری رسانند.
علیمحمد حبیباللهی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لنجان نیز در این دیدار ضمن قدردانی از روابط عمومی فولاد مبارکه برای فراهم کردن فرصت بازدید رسانهها از خطوط تولید این شرکت اظهار کرد: وظیفه خود میدانیم که از صنعت کشورمان حمایت کنیم و در خصوص فعالیتهای صنایع روشنگری کنیم.
اسماعیل احمدی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مبارکه نیز ضمن تقدیر از عملکرد روابط عمومی فولاد مبارکه در راستای تقویت تعاملات با رسانهها، از فراهم کردن زمینه بازدید اصحاب رسانه شهرستان مبارکه از خطوط تولید فولاد مبارکه قدردانی کرد.
سید رسول موسوی، معاون فرهنگی شهرداری مبارکه نیز در این نشست با اشاره به اهمیت مقوله فرهنگ و جایگاه رسانه، آمادگی شهرداری مبارکه برای تعامل سازنده و اجرای برنامههای فرهنگی مشترک با فولاد مبارکه را اعلام کرد.
همچنین در این نشست خبرنگاران شهرستانهای مبارکه و لنجان به بیان دیدگاههای خود درباره بزرگترین فولادساز خاورمیانه پرداختند.
Tuesday, 30 April , 2024