معاملات آتی سنگ آهن پس از سه روز افزایش متوالی، کاهش یافت زیرا بازار نگران کاهش تقاضای فولاد است.

معاملات آتی سنگ آهن پس از سه روز افزایش متوالی، کاهش یافت زیرا بازار نگران کاهش تقاضای فولاد است.

به گزارش درآمد نیوز  ، معاملات آتی بورس کالای دالیان DCE برای تحویل در ژانویه در جلسه معاملاتی صبح امروز پنجشنبه ۲ دسامبر با کاهش ۰٫۰۸ درصدی یا ۰٫۵ یوانی (۸ سنتی) روزانه به ۶۲۲ یوان در هر تن (۹۷٫۶۰ دلار) رسید.

معاملات آتی میلگرد نیز در طول جلسه معاملاتی صبح امروز با ۲٫۲۷ درصد یا ۹۶ یوان (۱۵٫۰۵ دلار) رشد روزانه به ۴۳۲۸ یوان در هر تن (۶۷۸٫۹۰ دلار) رسید.

برخی فعالان تجاری نگران کارهای تعمیر و نگهداری جدید برنامه ریزی شده برای دسامبر هستند و برخی نیز نگران کاهش تولید برای شرق و جنوب چین در طول ماه جاری هستند.

با این حال اکثر فعالان بر این باورند که این فعالیت ها در مقیاس نسبتا کوچک هستند و تاثیر کمتری بر تولید فولاد منطقه ای دارد. اگرچه شنیده شده که یک کارخانه مستقر در شرق چین تولید فولاد خام خود را حدود ۱۵ درصد یا ۱۱ هزار و ۳۰۰ تن در روز در ماه دسامبر کاهش داده است.

همچنین برخی ابهامات در بازار درمورد کاهش بیشتر تولید فولاد در دوره ژانویه تا فوریه ۲۰۲۲ درست قبل از رویدادهای المپیک زمستانی آینده وجود دارد اگرچه منابع تجاری انتظار دارند که محدودیت های تولید به جای توقف کامل تولید، تدریجی و منظم باشد.

بسیاری از فعالان تجاری انتظار دارند که تولید فولاد در دسامبر افزایش یابد که قیمت های بالاتر را در بازار فیزیکی رقم می زند در حالی که این اثر هنوز در بازار فیزیکی منعکس نشده است، چراکه کارخانه های فولاد با حداقل نرخ فعالیت می کنند.

در این بین شنیده شده که تجار به دلیل تفاوت قیمت بسیار زیاد بین محموله های سنگ آهن بازار فیزیکی و محموله های بندری از این فرصت برای معاملات آربیتراژ استفاده می کنند.

در همین حال تقاضای لامپ همچنان شاهد چشم اندازهای مختلفی است زیرا برخی منابع تجاری انتظار دارند پرمیوم لامپ به دلیل محدودیت های سینترینگ و کاهش قیمت کک بهبود یافته و بهتر شود. منابع دیگر معتقدند تولید کم فولاد افزایش بیشتر تقاضای لامپ را محدود می کند.جعفری طهرانی