خلیل قاسمی رئیس سازمان صمت هرمزگان گفت: کارگاه آموزشی خرید سیمان از بورس کالا در میناب و بندرعباس برگزار شد و به تدریج در همه شهرستان های هرمزگان آموزش داده می شود.

خلیل قاسمی رئیس سازمان صمت هرمزگان گفت: کارگاه آموزشی خرید سیمان از بورس کالا در میناب و بندرعباس برگزار شد و به تدریج در همه شهرستان های هرمزگان آموزش داده می شود.

به گزارش درآمد نیوز به نقل از «کالاخبر»، قاسمی افزود: با توجه به ابلاغیه وزارت صمت هر گونه خرید و عرضه سیمان باید در بورس کالا انجام شود و لازم است که فعالان این بخش آموزش های لازم را دریافت کنند.

کریمی کارشناس بازار سرمایه هم گفت: برای خرید یا فروش محصول در بورس کالا؛ اولین گام دریافت کد معاملاتی است و متقاضیان یا عرضه کنندگان در یک فرآیند یکسان به یکی از کارگزاری‌های مجاز مراجعه کرده و ضمن ارائه لیست اطلاعات و مدارک مورد نیاز به کارگزاری مربوطه منتظر بررسی اطلاعات و مدارک و ثبت درخواست کد و آپلود مدارک در سامانه بورس کالا می‌شوند.

کریمی افزود: پس از بررسی درخواست در صورت تکمیل نبودن مدارک، نواقص برطرف و فرآیند بررسی اطلاعات و ارسال به بورس مجددا صورت می‌گیرد. در مقابل چنانچه مدارک تکمیل باشد درخواست به صورت اولیه تایید می‌شود و فرم درخواست کد از سامانه بورس کالا دریافت می‌شود و پس از مهر و امضای فرم درخواست کد توسط کارگزار، فرم مذکور در سامانه بورس کالا آپلود شده و بعد از بررسی درخواست، تایید نهایی شده و کد صادر می‌شود.

او گفت: کلیه روندهای پذیرش و اخذ کد بورسی برای خریداران سیمان رایگان است.

کریمی گفت: مدارک مورد نیاز برای اشخاص حقوقی شامل فرم درخواست کد حقوقی، کپی برابر اصل شده کارت ملی و شناسنامه مدیرعامل و تمام اعضا هیئت مدیره، اساسنامه، روزنامه رسمی تاسیس و آخرین تغییرات اعضای هیئت مدیره و سایر روزنامه‌های رسمی مهم، پروانه بهره برداری و سایر مجوزهای فعالیت معتبر است.

او افزود: مدارک مورد نیاز مشتریان حقیقی نیز شامل فرم درخواست کد حقیقی و کپی برابر اصل شده کارت ملی و شناسنامه است.

بازار سرمایه , بورس , بورس کالا , متقاضیان , وزارت صمت , کارت ملی , کد بورسی