وزیر صمت: ایران و عمان دارای ارتباطات گسترده سیاسی و فرهنگی هستند، اما روابط اقتصادی مطلوب و مورد رضایت نیست و باید جبران شود.

وزیر صمت: ایران و عمان دارای ارتباطات گسترده سیاسی و فرهنگی هستند، اما روابط اقتصادی مطلوب و مورد رضایت نیست و باید جبران شود.

به گزارش درآمد نیوز به نقل از صدا و سیما از مسقط، وزیر صنعت، معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران در پایان برگزاری نوزدهمین اجلاس کمیسیون همکاری‌های اقتصادی ایران و عمان، گفت: جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان دارای ظرفیت‌های مناسب اقتصادی هستند و این می‌تواند سطح مبادلات تجاری میان دو کشور را به رقم‌های بالاتری برساند.

فاطمی امین با اشاره به همسایگی و نزدیکی فرهنگی ایران و عمان افزود: دو کشور دارای ارتباطات گسترده سیاسی و فرهنگی هستند، اما روابط اقتصادی مطلوب و مورد رضایت نیست و باید جبران شود.

وی افزود: در ادامه تلاش‌هایی که علی نجفی سفیر جمهوری اسلامی ایران داشته است، این سفر با دستور کار نوزدهمین کمیسیون همکاری‌های مشترک اقتصادی ایران و عمان برگزار شد و ملاقات‌های متعددی با مقامات عالیرتبه این کشور از جمله معاون نخست وزیر در امور کابینه، وزرای خارجه، بهداشت، صنعت و تجارت داشتیم و قرار است با مدیرکل بانک مرکزی هم ملاقات کنیم.

وزیر صمت با تاکید بر اینکه دو کشور ظرفیت‌های خوبی برای توسعه ارتباطات و افزایش مبادلات تجاری دارند، گفت: دو کشور از تقویت همکاری‌ها و مناسبات در زمینه‌های مختلف تجاری از جمله حمل و نقل، توسعه خطوط کشتیرانی، دارو و موارد بهداشتی، تولید و سرمایه گذاری استقبال می‌کنند و این ظرفیت وجود دارد که سطح مبادلات تجاری به رقم‌های بالاتر از یک میلیارد دلار کنونی برسد.