معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران با اشاره به بازدید اخیر خود از پروژه تیتانیوم کهنوج گفت: با پیشرفتی که روند کار در پروژه تیتانیوم کهنوج داشته، معدن تیتانیوم آماده افتتاح است.

به گزارش درآمد نیوز به نقل از روابط عمومی ایمپاسکو، محمدرضا کریمی معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران عنوان کرد: این معدن دارای ۲۴۰ میلیون تن ذخیره احتمالی است و تاکنون ۲۰ هزار متر حفاری اکتشاف و ۴۳۰۰ متر حفاری انفجاری در آن انجام شده است.

وی افزود: با استخراج سالانه ۲ میلیون تن ماده معدنی از معدن تیتانیوم کهنوج، خوراک ورودی کارخانه فرآوری این پروژه تامین خواهد شد.

کریمی تصریح کرد: پس از بازدید از روند اجرا و میزان پیشرفت پروژه کارخانه تیتانیوم کهنوج، افتتاح این پروژه در آینده نزدیک انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: با تلاش سرمایه‌گذار بخش خصوصی و دست اندرکاران پروژه، تا به امروز پیشرفت پروژه طبق برنامه زمان‌بندی شده، انجام شده است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه ایمپاسکو در پایان خاطرنشان کرد: افتتاح بخش معدن می‌تواند روند پیشرفت بخش‌های دیگر پروژه را تسریع بخشیده و در بازه زمانی سه ماهه پایانی سال جاری تا سه ماهه نخست سال ۱۴۰۳ شاهد افتتاح بخش‌های دیگر این پروژه مهم و در نهایت کل پروژه در شهرستان کهنوج خواهیم بود.