سقف تسهیلات حساب پس‌انداز مسکن جوانان بانک مسکن در سال ۱۴۰۱ برای مناطق مختلف شهری کشور نسبت به سال گذشته ۲ برابر شد.

سقف تسهیلات حساب پس‌انداز مسکن جوانان بانک مسکن در سال ۱۴۰۱ برای مناطق مختلف شهری کشور نسبت به سال گذشته ۲ برابر شد.

به گزارش درآمد نیوز؛ بانک مرکزی با ارسال نامه ای به مدیرعامل بانک مسکن آخرین تصمیمات در خصوص تغییر در برخی شرایط و ضوابط حساب صندوق پس انداز مسکن جوانان آن بانک را اعلام کرد.

بر این اساس؛ بانک مرکزی به منظور افزایش مطلوبیت و جذب منابع جدید برای حساب مزبور، با درخواست آن بانک مبنی بر افزایش حداقل مبلغ سپرده گذاری از ۲ میلیون ریال به ۴ میلیون ریال و افزایش سقف تسهیلات حساب مزبور ۱۰,۰۰۰، ۸,۵۰۰، ۷,۰۰۰ میلیون ریال تعیین شده برای سال ۱۴۰۰به مبالغ ۲۰,۰۰۰، ۱۷,۰۰۰ و ۱۴,۰۰۰ میلیون ریال در سال ۱۴۰۱ به ترتیب در تهران، مراکز استان ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و سایر مناطق شهری، برای حساب های افتتاحی سال ۱۴۰۱، موافقت گردید.

همچنین در بخشی از نامه آمده است: با پیشنهاد آن بانک در خصوص تغییر تقسیم بندی مناطق جغرافیایی حساب جوانان به ترتیب از سه منطقه “تهران”، “شهرهای بزرگ” و “سایر مناطق شهری” به “تهران”، “مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت” و “سایر مناطق شهری” موافقت شد.

البته بانک مرکزی با درخواست بانک مسکن برای تجمیع تسهیلات مسکن از محل حساب صندوق پس‌انداز مسکن جوانان و اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن آن بانک در سقف‌های مصوب هر یک از حساب‌های مزبور، با توجه به سیاست‌های کنونی دولت و مجلس شورای اسلامی مبنی بر تقویت ساخت مسکن (قانون جهش تولید مسکن) موافقت نکرده است.