رئیس مرکز اطلاعات مالی وزارت اقتصاد، اجرای استانداردهای مبارزه با پولشویی را یک پروژه ملی دانست و گفت: نظام بانکی در خط مقدم جبهه مبارزه با پولشویی قرار دارد و بانک‌ها باید واحد مبارزه با پولشویی فعالی داشته باشند.

به گزارش درآمد نیوز به نقل از روابط‌عمومی بانک سینا، هادی خانی، رئیس مرکز اطلاعات مالی وزارت اقتصاد در جلسه‌ای با حضور مدیرعامل، معاونان و مدیران بانک سینا با تأکید بر اجرای قوانین مربوط به مبارزه با پولشویی، گفت: اگر بانک‌ها و دیگر سازمان‌های اقتصادی نظیر بیمه و بورس در راستای اجرای قوانین و مصوبات مبارزه با پولشویی گام‌های جدی‌تری بردارند و دستور‌العمل‌های مبارزه با پولشویی به درستی تعریف شود، با نظارت دقیق و آموزش‌های لازم، میزان جرائم سازمان‌یافته و تخلفات مالی به حداقل می‌رسد.

رئیس مرکز اطلاعات مالی وزارت اقتصاد تصریح کرد: رویکرد قانون‌گذار در این حوزه، پیشگیرانه است تا مفسدان اقتصادی نتوانند در بسترهای قانونی اقدامات پولشویی را انجام دهند.

وی در ادامه گفت: اگر نظام بانکی در اجرای قوانین مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم یکپارچه عمل کند، بخش عمده‌ای از حساب‌ها در چارچوب قانون قرار می‌گیرد و رضایت عمده مردم در اقدام عملی مبارزه با مفسدان مالی، جلب می‌شود.

خانی به تقسیم کار متولیان مبارزه با پولشویی اشاره کرد و اذعان داشت: باید برای اجرای قوانین مبارزه با پولشویی و سالم‌سازی زیرساخت‌های اقتصادی، تقسیم کار تیمی و سازمانی صورت بگیرد.

وی افزود: از الزامات مبارزه با پولشویی تقسیم کار و هم‌اندیشی و همگرایی ارکان قضایی و دولتی است تا اجرای قوانین مبارزه با پولشویی در مسیر تعاملی پیش رود زیرا این دانش در کشو ما نوپا است و ضرورت دارد تلاش بیشتری در این زمینه صورت گیرد.

وی در پایان، عملکرد بانک سینا در حوزه مقابله با پولشویی را مطلوب ارزیابی کرد.