وزیر وزرش و جوانان کشور در دیدار با حجت الله عبدالملکی مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی گفت: نقش مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در اقتصاد ایران برکسی پوشیده نیست.

به گزارش درآمد نیوز به نقل از فرینا، کیومرث هاشمی در این نشست گفت: ما آمادگی هرگونه همکاری برای توسعه ورزش به خصوص وزرش قهرمانی در مناطق آزاد را داریم.
هاشمی در ادامه پیشنهاد کرد تفاهم نامه‌ای بین دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و وزارت ورزش و جوانان منعقد شود. همچنین مقرر شد در این تفاهم نامه نحوه پیگیری امور جوانان و شگل‌گیری هیات‌های ورزشی در مناطق آزاد با مدیریت دبیرخانه شورایعالی و داشتن حق رای مجموع مناطق آزاد در فدراسیون‌ها از طریق این دبیرخانه پرداخته شود.

** ظرفیت مناطق آزاد برای تبدیل شدن به پایگاه اصلی ورزش قهرمانی کشور

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی نیز در این دیدار در خصوص وسعت مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و اثری که این مناطق در اقتصاد کشور دارند و همچنین بسترهای مناسبی که برای توسعه اجتماعی و فرهنگی کشور در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی وجود دارد توضیحاتی ارائه داد.
حجت الله عبدالملکی افزود: با بررسی و آسیب شناسی حوزه وزرش و جوانان در مناطق آزاد و شناسایی ظرفیت‌های وزرشی، این مناطق می‌توانند برای توسعه وزرش با نگاه وزرش قهرمانی و جهانی نقش ایفا کنند و بعضی از مناطق به پایگاه اصلی ورزش قهرمانی در رشته‌های مورد نظر تبدیل شوند.

نحوه مدیریت بخش‌های مرتبط با وزرش و جوانان در مناطق در چارچوب قانون تسهیلگری‌های اداری لازم و تشکیل کمیته‌ای جهت تهیه اسناد مورد نیاز این تفاهم نامه از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست بود.