حضور بیش از ۳۰۰ شرکت دانش بنیان در این رویداد نشان از این است که به تدریج به خواسته مقام معظم رهبری که در دیدار با تولیدکنندگان در سال ۱۴۰۰ فرمودند مبنی بر اینکه درباره شرکت‌های کوچک و متوسط خوب جلو رفته‌ایم اما شرکت‌های بزرگ هم باید دانش‌بنیان شوند، نزدیک شده‌ایم.

به گزارش درآمد نیوز به نقل از ستاد خبری رویداد پتروفن ۱۴۰۲، علی آقامحمدی روز (سه‌شنبه، ۱۴ آذرماه) در آیین اختتامیه رویداد پتروفن ۱۴۰۲ که در سالن همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد، با اشاره به مشارکت شرکت‌های پتروشیمی غیر از شرکت‌های تابعه هلدینگ خلیج فارس اظهار داشت: حضور بیش از ۳۰۰ شرکت دانش بنیان در این رویداد نشان از این است که به تدریج به خواسته مقام معظم رهبری که در دیدار با تولیدکنندگان در سال ۱۴۰۰ فرمودند مبنی بر اینکه درباره شرکت‌های کوچک و متوسط خوب جلو رفته‌ایم اما شرکت‌های بزرگ هم باید دانش‌بنیان شوند، نزدیک شده‌ایم.
وی افزود: در افق آینده ایران باید بتواند نقش تولیدی تعیین‌کننده از طراحی تا بازاریابی و فروش و صادرات را مدیریت و اراده کند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، ادامه داد: تولیدکنندگان برای ارتقای جایگاه کشور راهی جز استفاده از توانمندی دانش‌بنیان‌ها ندارند.
آقامحمدی بر ایجاد کارگروهی برای بیان طرح‌ها و ایده‌ها در شرکت‌ها تأکید کرد.
وی در پایان با بیان اینکه مسیری که هلدینگ خلیج فارس در استفاده از توان متخصصان و فناوران داخلی آغاز کرده، مسیری اصولی است که باید به آن شتاب بیشتری داد.