به گزارش درآمد نیوز به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط‌عمومی بانک سینا، این بانک در حاشیه نمایشگاه تراکنش ایران، در گارگاه معرفی محصولات جدید که در سالن غدیر مرکز آفرینش‌های کانون پرورش فکری برگزار شد، به معرفی سامانه سیمارت برای مخاطبان و علاقه‌مندان پرداخت. بر اساس این گزارش، یکی از راهبردهای اصلی بانک […]

به گزارش درآمد نیوز

به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط‌عمومی بانک سینا، این بانک در حاشیه نمایشگاه تراکنش ایران، در گارگاه معرفی محصولات جدید که در سالن غدیر مرکز آفرینش‌های کانون پرورش فکری برگزار شد، به معرفی سامانه سیمارت برای مخاطبان و علاقه‌مندان پرداخت.

بر اساس این گزارش، یکی از راهبردهای اصلی بانک سینا در افق چشم‌انداز سه ساله، توسعه بانکداری دیجیتال و پلتفرمی است که در سال نخست آن، اکوسیستمی از محصولات نوآورانه و خلّاقانه را تحت عنوان «سرزمین هوشمند سینا» شکل داده است.

بانک سینا در راستای تکمیل محصولات این سرزمین هوشمند، پلتفرم سیمارت را به عنوان بازارگاه دیجیتال سینا طراحی و ارائه کرده است که در این بازارگاه بیش از ۲۴ هزار قلم کالا در گروه‌های مختلف کالایی وجود دارد. این بازارگاه دسته‌بندی‌های مختلف از لوازم خانگی یا تجهیزات الکترونیک، گوشی‌های تلفن همراه، لوازم آشپزخانه، لوازم ورزشی و… را در بر می‌گیرد که تنوع زیاد کالایی، آن را به یک بازارگاه جذاب به‌روز تبدیل کرده است.

هدف اصلی راه‌اندازی این بازارگاه، هدایت تسهیلات سازمانی کارکنان به سمت خرید کالاهای مناسب به منظور مدیریت نقدینگی و مدیریت متناسب تقاضاهای موجود در بازار است. در واقع، سازمان‌ها و شرکت‌ها می‌توانند طی تعامل کاری با بانک سینا، اقدام به پرداخت تسهیلات خرید کالا در سامانه سیمارت به کارکنان خود کنند.

روش این کار ساده است. شرکت‌ها و سازمان‌ها با امضای تفاهم‌نامه‌ای با بانک سینا، ضمانت بازپرداخت تسهیلات دریافتی کارکنان خود را تضمین می‌کنند و به این ترتیب می‌توانند از تسهیلات سازمانی تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان برای هر کارمند خود بهره‌مند شوند. در واقع این تسهیلات با تضمین بازپرداخت اصل و سود تسهیلات دریافتی کارکنان از سوی سازمان‌‎ها پرداخت می‌شود. سازمان‌ها و شرکت‌ها نیز می‌توانند به صورت ماهیانه اقساط و سود تسهیلات را از فیش حقوقی کارکنان خود کسر کنند. مزیت این کار، جلوگیری از دغدغه کارکنان برای تأمین ضامن و احراز شرایط متعدد مورد نظر بانک برای دریافت تسهیلات است. تسهیلات دریافتی کارکنان که «طرح رز» یا «تسهیلات رز» نامیده می‌شود، صرفاً برای خرید کالاهای موجود در سبد بازارگاه سیمارت به نشانی simart.ir قابل استفاده است و امکان خرج آن در درگاه‌های دیگر وجود ندارد.

تسهیلات «رز» یا همان تسهیلات سازمانی برای خرید از بازارگاه سیمارت، ویژگی دیگری نیز دارد. این تسهیلات در کیف پول افراد در اپلیکیشن سیبانک شارژ می‌شود و از همان محل نیز تسویه مبلغ خرید از سامانه سیمارت صورت می‌گیرد. در واقع در اینجا نیازی به دریافت کارت تسهیلات یا واریز تسهیلات به حساب افراد نیست. اپلیکیشن سیبانک، اپلیکیشن بانکداری دیجیتال بانک سیناست که امکان افتتاح حساب غیرحضوری، ارسال کارت به صورت غیرحضوری و فعال‌سازی کیف پول را مهیا می‌کند. فرآیند فعال‌سازی تسهیلات سازمانی به این صورت است که ابتدا سازمان‌ها پس از عقد قرارداد با بانک سینا جهت دریافت این نوع تسهیلات، از طریق پنل در اختیار خود در اپلیکیشن سیبانک، کارکنان خود را تعریف کرده و میزان سقف تسهیلات هر یک را معین می‌کنند. در مرحله بعد، پیامک افتتاح حساب در سیبانک به کارمندان سازمان ارسال می‌شود تا سپرده خود را افتتاح کنند. سپس متقاضیان با مراجعه به بازارگاه سیمارت، نسبت به مشاهده و انتخاب سبد کالایی اقدام می‌کنند. سپس کارمندان به سیبانک رجوع کرده و عملیات مربوط به اخذ تسهیلات سازمانی را در این اپلیکیشن انجام می‌دهد و تسهیلات «رز» به کیف پول آن‌ها در سیبانک واریز می‌شود. پس از شارژ کیف پول، تسویه کالای خریداری‌شده از محل کیف پول سیبانک در بازارگاه سیمارت، امکان‌پذیر می‌شود.

این تسهیلات با نرخ معادل ۱۸ درصد و با بازپرداخت ۳۶ ماهه تخصیص می‌یابد.

گفتنی است بانک سینا در ادامه برگزاری کارگاه های تخصصی معرفی محصولات و خدمات در نهمین نمایشگاه تراکنش ایران، در روز چهارشنبه ۲۰ دی‌ماه از ساعت ۱۲ تا ۱۲:۱۵ با معرفی باشگاه مشتریان و برنامه‌های وفاداری، پذیرای مخاطبان و علاقه‌مندان خواهد بود.

مقاله اصلی