رئیس شرکت تراشه سازی تاور گفت: اگر کارکرد کارخانه جریان نقدی منفی ایجاد کند، کار در کارخانه هیچ سودی نخوهد داشت.

به گزارش درآمد نیوز رئیس شرکت تراشه سازی تاور گفت: اگر کارکرد کارخانه جریان نقدی منفی ایجاد کند، کار در کارخانه هیچ سودی نخوهد داشت.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایبنا و به نقل از الجزیره، براساس گزارش روزنامه اسرائیلی یدیعوت احرونوت، شرکت تاور، سازنده تراشه‌های رایانه‌ای اسرائیلی، رسماً تعطیلی کارخانه فاب۱ خود را در منطقه میگل هعیمک در شمال اسرائیل اعلام کرد.

این تصمیم پس از یک دوره آشفته پس از تلاش ناموفق اینتل برای تصاحب در سال ۲۰۲۲ و موانع قانونی بعدی اتخاذ شد.

راسل الوانگر، مدیرعامل تاور، در جریان انتشار گزارش‌های مالی ۲۰۲۳ شرکت، روند تعطیلی را توضیح داد و بر ماهیت قدیمی کارخانه «فب ۱» تأکید کرد.

الوانگرگفت: «اگر فعالیت کارخانه، جریان نقدینگی منفی ایجاد کند، ادامه کار فایده‌ای ندارد و ما تصمیم به تعطیلی آن گرفته ایم.

در حالی که انتظار می‌رود بسته شدن فاب۱ بر منطقه تأثیر بگذارد، الوانگر تأیید کرد که هیچ کارمندی اخراج نخواهد شد و به آن‌ها این امکان داده می‌شود که به کارخانه فاب۲ یا یکی از کارخانه‌های شرکت در خارج از کشور نقل مکان کنند.

شرکت تاور در حال حاضر حدود ۱۵۰۰ کارگر را در دو کارخانه اسرائیلی خود استخدام کرده که آن را به یکی از بزرگترین شرکت‌ها در شمال اسرائیل تبدیل کرده است.

مدیرعامل این شرکت در مورد نگرانی در مورد ایجاد یک کارخانه جدید در اسرائیل صحبت کرد و به عدم سودآوری به دلیل حمایت محدود اشاره کرد.

الوانگر حمایت مالی کشور‌های مختلف از تولیدات تکنولوژیک را با هم مقایسه کرد و گفت: «ایالات متحده کمکی را ارائه می‌کند که ۳۵ درصد از هزینه‌های راه‌اندازی را پوشش می‌دهد و هند ۷۵ درصد کمک مالی ارائه می‌دهد، این در حالی است که اسرائیل تنها ۹ درصد کمک مالی ارائه می‌دهد».

با این حال، الوانگر تاکید کرد که تاور به دنبال کشف فرصت‌ها در هند است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که تاور در حال ارائه پیشنهادی برای ایجاد یک کارخانه تراشه‌های کامپیوتری به ارزش ۸ میلیارد دلار در هند است تا از بازار رو به رشد تولید لوازم الکترونیکی در این کشور استفاده کند و هدف آن رسیدن به ۳۰۰ میلیارد دلار تا سال ۲۰۲۶ است.