تهران- درآمد نیوز- نایب رییس دوم مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نماینده ملایر درباره حضور رییس جمهوری برای ارائه لایحه بودجه ۱۴۰۰، یادآور شد: ماده ۸۲ آیین نامه داخلی مجلس برای تقدیم لایحه بودجه فقط به نام دولت اشاره کرده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، حسینعلی امیری معاون پارلمانی رییس جمهوری در جلسه علنی صبح چهارشنبه مجلس شورای اسلامی لایحه بودجه ۱۴۰۰ را به علی نیکزاد نایب رییس دوم مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد. پس از آن اصلاح طرح احکام کلی بودجه در دستور کار نمایندگان قرار گرفت.

در این جلسه  «علی نیکزاد» در پاسخ به تذکر «احد آزادی خواه» ‌ نماینده مردم ملایر که مدعی بود رییس جمهوری برای ارائه لایحه بودجه به مجلس باید در مجلس حاضر می‌شد،  گفت:  طبق ماده ۸۲ آیین نامه داخلی مجلس فقط به نام دولت تاکید شده است.

آزادی خواه پاسخ داد که نمایندگان مجلس شرایط و وضعیت کرونا را درک کرده و  خالی بودن تعدادی از صندلی‌های صحن و مستقر شدن عده‌ای از نمایندگان در سالن مشروطه نشانه عمل به مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا و اهمیت دادن هیات رئیسه مجلس به موضوع پروتکل‌های بهداشتی است. اما نباید کار را تعطیل کرد و سوال اینجاست که در این شرایط، به کار روزمره برسیم یا طبق ستاد ملی مبارزه با کرونا عمل کنیم که قاعده این است که میان این دو جمع بندی و تدبیر شود.

نماینده مردم ملایر در مجلس با بیان اینکه موضوع بسیار مهم بودجه در دستور کار مجلس است، ‌ افزود: باید درباره نظام بودجه که به حقوق کارکنان، ‌ کارمندان، جاده، راه، ریل، ‌ مالیات و سایر مسائل می پردازد توجه زیادی شود.

وی یادآور شد: ضمن خدا قوت به آقای نوبخت و همکاران او سزوار این بود لایحه از سوی رییس جمهور محترم به مجلس ارائه می‌شد. البته با حضور رییس جمهوری مراقبت‌های بهداشتی برای او در نظر گرفته می‌شد و همچنین به نمایندگان نیز تاکید می‌شد که در صندلی‌های خود مستقر شده و اگر تذکری دارند از سیستم صوتی استفاده کرده و تجمع نکنند.