مدیر عامل بانک توسعه تعاون اعلام داشت این بانک برای تجهیز و تخصیص منابع جدید حاصل از گواهی سپرده برنامه منسجم در نظر دارد.

مدیر عامل بانک توسعه تعاون اعلام داشت این بانک برای تجهیز و تخصیص منابع جدید حاصل از گواهی سپرده برنامه منسجم در نظر دارد.

درآمد نیوز ـ محمد شیخ حسینی مدیر عامل بانک توسعه تعاون طی ارتباط ویدئو کنفرانسی با مدیران و همکاران استانی ضمن تبریک دهه فجر اظهار داشت: دهه فجر مناسبت مهم ملی کشور است، باید تلاش کنیم با ارائه خدمات شایسته به عموم مشتریان و مردم عزیز، در مسیر اقتدار و افتخار ملی و منطبق با آرمانهای انقلاب اسلامی حرکت نماییم .
وی افزود: بانک توسعه تعاون طی روزهای اخیر با اخذ مجوز از بانک مرکزی عهده دار انتشار گواهی سپرده ۳۰ درصدی گردیده است، همکاران طی سلسله اقدامات منسجم در سطح ستاد و صف، زیرساخت ها و الزامات مرتبط با انتشار گواهی را در کوتاهترین مدت فراهم نمودند. نمونه ای از کار گروهی بر پایه همدلی و فعالیت جهادی به اجرا در آمد، تجربه ای که بارها شاهد بوده ایم و ظرفیت های بالای این بانک توسعه ای را اثبات نموده است.
مدیر عامل بانک توسعه تعاون خاطر نشان کرد: امکانات ، سرمایه انسانی و ظرفیت اقتصادی متناظر با هر استان و شعبه در میزان جذب منابع حاصل از گواهی سپرده تاثیرگذار است، انتظار یکسانی از همه واحدها برای این طرح نمی رود، تجهیز منابع از این طریق حتی برای برخی واحدها و شعب قابل توصیه نیست، مهم این است که بانک راهبرد و برنامه منسجم برای هر موقعیت و شرایط را داشته باشد، به ظرفیت هر استان برای هرفعالیت نگاه منطقی و واقع گرایانه داریم، کار تیمی و همراه انسجام اهمیت دارد.
شیخ حسینی گفت: تجهیز این اوراق با نرخ ۳۰ درصد علاوه بر آن که نیاز برخی سرمایه گذاران برای سود در بازه زمانی یکساله را تامین می کند، این امکان را فراهم می آورد تا واحدهای تولیدی نیازمند سرمایه در گردش برای تسویه چند ماهه بتوانند از سیستم بانکی و مسیر مطمئن نیاز اعتباری خود را پوشش دهند، همکاران اعتباری بانک این آمادگی را دارند تا در کوتاهترین زمان، پرونده های تسهیلاتی مرتبط با این منابع را تشکیل داده و در مسیر تصویب و تخصیص قرار دهند.
این مقام بانکی تاکید نمود: در این طرح که بازاریابی و نقاط هدف آن بیشتر متوجه استان ها و مناطق دارای ظرفیت های بالاتر اقتصادی است، احتمالا چندین استان بزرگتر عملکرد بالاتری خواهند داشت، در طرحهایی که نقاط هدف آن استانهای کمتر برخودار و محرومیت زدایی است استانهایی دیگر ممکن است عملکردی بالاتر داشته باشند، مهم این است که کلیت بانک با کار تیمی منسجم، عملکردی مثبت و موثر ارائه دهد.
شیخ حسینی گفت: ارتقای سهم بازار از یک درصد به ۲ درصد شبکه بانکی مهمترین راهبرد بانک است، اثرات حاصل از سهم بازار حتی از افزایش سرمایه نیز ممکن است بالاتر باشد، تمامی برنامه های بانک در مسیر افزایش سهم بازار با نگاه منطقی و با تکیه بر ارتقای بهره وری و کارآمدی و مشتری مداری است. سهم ۲۰ هزار میلیارد ریالی بانک برای انتشار گواهی سپرده نیز بر اساس سهم بازار کنونی بانک توسعه تعاون در شبکه بانکی است.
وی ادامه داد: مدیران استانی، روسای شعب و همه همکاران در نظر داشته باشند در روند انتشار گواهی سپرده، ترکیب بهینه منابع شعبه و بانک، دستخوش تغییر و تحول نشود، مشاوره لازم به مشتریان برای انتخاب منطقی جهت درخواست اوراق گواهی سپرده ارائه شود، این طرح برای هر مشتری قابل توصیه نیست و در تخصیص نیز متناسب با شرایط واحد تولیدی قابل توصیه است.