وزیر صمت گفت: خط نورد سرد شرکت نورد فولاد زرین شهرکرد یک سرمایه‌گذاری پایین دستی است که ارزش افزوده در صنعت فولاد را بیشتر کرده، ما را از خام‌فروشی دور می‌کند و امیدواریم این زنجیره تداوم داشته باشد.

به گزارش درآمد نیوز به نقل از ایراسین، عباس علی‌آبادی وزیر صمت پیش از ظهر پنجشنبه در حاشیه آئین افتتاح و بهره‌برداری از خط نورد سرد شرکت نورد فولاد زرین شهرکرد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: فولاد یکی از اساسی‌ترین کالاهای توسعه صنعتی است و در کشور ما سرمایه‌گذاری خوبی بر روی این صنعت انجام شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون عمده سرمایه‌گذرای‌ها در بالادست بوده است، افزود: خط نورد سرد شرکت نورد فولاد زرین شهرکرد یک سرمایه‌گذاری پایین دستی است که ارزش افزوده در صنعت فولاد را بیشتر کرده، ما را از خام‌فروشی دور می‌کند و امیدواریم این زنجیره تداوم داشته باشد.

وزیر صمت با بیان اینکه نیاز به تولیدات شرکت‌های فولادی در برخی از صنایع پایین دستی تامین شده اما همچنان این صنایع نیازمند فولادهایی هستند که در داخل کشور تولید نمی‌شود، تصریح کرد: توسعه و تکمیل زنجیره ارزش فولاد، توسعه صنایع هایتک و صنایع الکترونیکی در دستور کار قرار گیرد.