پنجشنبه ۱۰ شهریوماه دومین نشست اتحادیه انجمن‌های اسلامی صنعت آب و برق  کشوربه میزبانی شرکت توزیع برق لرستان با حضور جمعی از مدیران این صنعت و استان لرستان برگزار شد.

به گزارش درآمد نیوز-آذین؛ پنجشنبه ۱۰ شهریوماه دومین نشست اتحادیه انجمن‌های اسلامی صنعت آب و برق  کشوربه میزبانی شرکت توزیع برق لرستان با حضور جمعی از مدیران این صنعت و استان لرستان برگزار شد.

در این نشست مهندس امیری مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان با ارایه گزارشی از عملکرد شرکت توزیع برق لرستان گفت: دراستان لرستان حدود ۷۰۰هزار مشترک برق داریم که از این تعداد ۵۸۰ هزار مشترک خانگی است و عمده مصرف برق در استان لرستان مربوط به حوزه خانگی و همچنین کشاورزی است.

مهندس امیری افزود: امسال با توجه به گرمای شدید فصل تابستان پیک بار استان ۷۹۴.۳  بود و در همین راستا با همکاری صنایع و کشاورزان و ادارات و به ویژه عمده مشترکین خانگی و تجاری موفق شدیم با اجرای دقیق برنامه های مدیریت مصرف بدون خاموشی ناشی از کمبود برق، پیک مصرف برق فصلی را سپری نماییم.

وی ضمن تشریح برخی اقدامات این شرکت  تصریح کرد: ۲۷۷۴ روستا در لرستان برق‌دار شده‌اند و اگر روستایی در لرستان بدون برق باشد روستای زیر ۵ خانوار است  که در این مورد نیز شرکت توزیع برق لرستان در حال تلاش برای برخورداری تمام روستاییان عزیز از نعمت برق است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان ضمن تقدیراز تدوین استراتژی وزارت نیرو  برای مقابله با کمبود انرژی گفت : در سال ۱۴۰۱ جهت عبور از پیک مصرف برق قطعا برنامه‌ریزی دقیق وزارت نیرو و شرکت توانیر و حمایت قاطعانه شخص وزیر نیرو عامل اصلی توفیق این شرکت در عدم خاموشی‌های برنامه‌ریزی شده است  و مردم استان لرستان  کاملاً متوجه‌ی این عملکرد بودند چرا که در سال قبل مجبور به اعمال خاموشی به تعداد  ۷۹۰۹ مورد بوده است که امسال این خاموشی‌ها به ۶۹ مورد کاهش یافت، که البته این خاموشی‌های کم نیز فقط در بخش های کشاورزی و صنعتی اعمال شد.

در این مراسم معاون محترم اقتصادی استانداری لرستان و آقایان مهندس سهرابی بیدار(مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان)، دکتر طاهری ( مدیرعامل شرکت آبفای استان سمنان، مهندس محمدرضا آذین(بین الملل وزارت نیرو) ضمن ارایه گزارش از دستاورد های نوین شرکت های ذیریط خود به اهمیت و انسجام بیشتر انجمن اسلامی در راستای توسعه اهداف صنعت آب و برق پرداختند.

در پایان جلسه اقای حمیدی معاون منابع انسانی شرکت توزیع برق استان همدان در جمع بندی مطالب ارایه شده اشاره کرد؛ برای تمرکز بیشتر به  اهداف انجمن اسلامی صنعت اب و برق، راهبری این انجمن به ۵ منطقه کشوری تقسیم شده است و تاکنون مدیریت منطقه شرق کشور به شرکت آبفای استان سمنان، منطقه غرب کشور به شرکت توزیع برق استان همدان واگذار شده است و برنامه های بلند مدت این انجمن برای تدوین بازوی فکری و توسعه صنعت در جلسات اتی ارایه خواهد شد.