قزوین – درآمدنیوز – مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین گفت: ۷۴۴ سرمایه‌گذار از ابتدای دولت دکتر روحانی تاکنون در شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان جذب شده‌اند که این رقم نسبت به دولت قبل ۴۰ درصد رشد داشته است.

حمیدرضا خانپور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر اظهار داشت: جذب ۷۴۴ سرمایه گذار طی این مدت در حالی است که در دولت قبل، ۵۳۰ سرمایه گذار در شهرک ها و نواحی صنعتی استان قزوین جذب شده بودند.

این مسوول در ادامه میزان سرمایه گذاری سرمایه گذاران جذب شده در شهرک ها و نواحی صنعتی استان قزوین در دولت یازدهم و دوازدهم را ۹۲ هزار و ۸۶۱ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این میزان نسبت به دولت قبل ۳۵۹ درصد رشد داشته است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین یادآور شد: میزان سرمایه گذاری سرمایه گذاران در شهرک ها و نواحی صنعتی این استان در دولت های نهم و دهم ۲۰ هزار  و ۴۲۷ میلیارد ریال بود.

خانپور اظهار داشت: در دوات یازدهم و دوازدهم حدود سه هزار میلیارد ریال برای تقویت زیرساخت ها در شهرک های صنعتی استان قزوین هزینه شده است.

وی یادآور شد: با ساخت و راه اندازی واحدهای تولیدی در شهرک ها و نواحی صنعتی استان قزوین در دولت یازدهم و دوازدهم برای بیش از ۱۰ هزار نفر به طور مستقیم اشتغالزایی شده است.

واگذاری ۸۲۸ هکتار زمین به سرمایه‌گذاران شهرک‌های صنعتی قزوین در دولت یازدهم و دوازدهم

وی با بیان اینکه واگذاری زمین در شهرک ها و نواحی صنعتی استان قزوین به سرمایه گذاران در دولت دکتر روحانی ۸۲۸ هکتار بوده است،افزود:این در حالی است که در دولت قبل ۳۸۸ هکتار زمین به سرمایه گذاران صنعتی در شهرک های صنعتی استان واگذار شده بود.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین گفت: با وجود تحریم های غیرقانونی و ظالمانه دشمن علیه کشور، با ایجاد زیرساخت های لازم از جمله اراضی صنعتی آماده سازی شده و دارای امکانات و مشوق های مناسب، طی سال های اخیر شاهد رشد سرمایه گذاری در شهرک ها و نواحی صنعتی استان قزوین بوده ایم.

این مسوول اظهار داشت: با جذب سرمایه گذاران جدید در سال جاری، بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال در شهرک ها و نواحی صنعتی استان قزوین سرمایه گذاری می شود.

استان قزوین علاوه بر یک شهر صنعتی دارای ۱۳ شهرک و ۶ ناحیه صنعتی است.

نزدیک به هزار واحد تولیدی در شهرک ها و نواحی صنعتی استان قزوین دارای پروانه بهره برداری هستند.