بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در ۳ استان مرزی موکب‌هایی را برپا کرده تا به زائرانی که در پیاده‌روی اربعین حسینی(ع) شرکت کرده‌اند، خدمت ارائه کند.

به گزارش درآمد نیوز به نقل از روابط عمومی و امور مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، با توجه به در پیش بودن اربعین حسینی(ع) و پیاده‌روی زائران به سوی حرم مطهر سید و سالار شهیدان، این بانک تدابیر مختلفی را برای رفاه حال زائران در نظر گرفته و سعی کرده به سهم خود در برگزاری هر چه باشکوه‌تر این مراسم مشارکت کند.
بانک قرض‌الحسنه مهر ایران علاوه بر اینکه خودپردازهای ثابت و سیار خود را در نقاط مرزی مستقر کرده، ۳ موکب نیز در تقاطع مرزهای مهران، خسروی و شلمچه برای پذیرایی از زائران گرامی بر پا کرده است. این بانک ۱۰۰هزار قلم کالای فرهنگی نیز در این موکب‌ها توزیع خواهد کرد. همچنین در موکب‌ها، میز خدمت برای راهنمایی زوار در مسائل بانکی نیز دایر شده است.
تأمین ۸۰۰هزار بطری آب‌معدنی برای رفاه حال زائران ابا ‌عبدالله (ع) و اهدای آن به ستاد مرکزی اربعین حسینی و همچنین کمک به مواکب ایرانی مستقر در عراق بخش دیگری از فعالیت‌های بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در این حوزه را شامل می شود.
این بانک همچنین وام‌هایی را برای پرداخت به دانشجویان در نظر گرفته است. در این بخش پرداخت وام به دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه فرهنگیان انجام می‌شود که مبلغ وام تخصیصی به هر دانشجو ۳۰ میلیون ریال است.
افزون بر این، وام‌هایی به مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال نیز به معلولان تحت پوشش بهزیستی پرداخت می‌شود تا بتوانند در این مراسم پرفیض شرکت کنند. در هر استان ۲۵ نفر از معلولان عزیز با یک نفر همراه به پشتوانه وام‌های بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به عتبات عالیات اعزام می‌شوند.
فارغ از کمک‌هایی که بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به برگزاری هر چه پرشورتر مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی(ع) کرده، کارکنان این بانک نیز ۱۲ میلیارد ریال برای اهدا به مواکب مستقر در مسیر پیاده‌روی پرداخت کرده‌اند.
عمده کمک‌های بانک قرض‌الحسنه مهر ایران که با هدف تکریم شعائر دینی، ترویج فرهنگ حسینی(ع) و در راستای مسئولیت‌های اجتماعی و اقدامات عام‌المنفعه بانک صورت گرفته، از محل دریافت وجه التزام بوده است. مجموع کمک‌های بزرگ‌ترین بانک قرض‌الحسنه کشور و کارکنان آن برای برگزاری مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی(ع) به ۷۰ میلیارد ریال می‌رسد.