مساله مهاجرت حالا به مساله بسیار مهمی برای ایران تبدیل شده است . افزایش تقاضا برای مهاجرت حتی در آمارهای رسمی نیز به تایید رسیده است و پس از حذف ارز ۴۲۰۰ دامداران و مرغداران با مشکلات زیادی برای نهاده های دامی خود برخورد کردند که این باعث شد تا تصمیم بر این گرفتند تا در یک کشور دیگر سرمایه گذاری کنند و در انجا تولیدات خود را راه اندازی کنند.

به گزارش درآمد نیوز -مساله مهاجرت حالا به مساله بسیار مهمی برای ایران تبدیل شده است . افزایش تقاضا برای مهاجرت حتی در آمارهای رسمی نیز به تایید رسیده است و پس از حذف ارز ۴۲۰۰ دامداران و مرغداران با مشکلات زیادی برای نهاده های دامی خود برخورد کردند که این باعث شد تا تصمیم بر این گرفتند تا در یک کشور دیگر سرمایه گذاری کنند و در انجا تولیدات خود را راه اندازی کنند.

همین حالا امارات متحده عربی شهرکی صنعتی احداث و اعلام کرده است هر کسی که در ایران کارخانه داشته است می‌تواند در این شهرک زمین مجانی بگیرد، جالب اینجاست به محض امضای قرارداد بانک ۹۰ درصد هزینه‌ها را تسهیلات می‌دهد تا فرد آنجا کار تولیدی کند . می گویند شما که تجربه کار در ایران را دارید بیایید اینجا کار کنید و همه چیز برایتان مهیاست .

جالب این است که امارات اصلا در صدد تولید نبود، این کشور جایی برای ترانزیت و صادرات مجدد بود اما حالا برای بردن کارآفرینان ایرانی برنامه‌ریزی کرده و قول اقامت می‌دهد . همین نکته نشان می‌دهد خطر تا چه حد جدی است و بی توجهی به آن چطور می‌تواند کشور را تهی کند . مساله مهاجرت تنها مساله‌ای اقتصادی نیست، جامعه نیاز به امید دارد ، امید به آینده‌ای بهتر . مسائل سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی همه با هم در این امر دخیل هستند و وقتی مشکلات مداوم افزایش یافته نمی‌توان انتظار داشت وضعیت بهبود یابد و افراد امیدوار باقی بمانند .

حسینی، عضو هیئت مدیره اتاق ایران و عراق: عراق دستگاه‌های جوجه‌کشی و تجهیزات مرغداری از ایران وارد کرده و با آن مرغداری‌های متعددی تأسیس کرده است.

دبیر کل سابق اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق: بسیاری از دامداران، مرغداران و پرورش‌دهندگان ماهی ایران سرمایه خود را برداشته و به عراق مهاجرت کرده‌اند. فعالان این عرصه می‌گویند که قیمت‌گذاری دستوری و نرخ تورم بالا نه تنها موجب زیان‌دهی سنگین آنها شده که مصرف فراورده‌های پروتئینی در ایران را به شدت کاهش داده است.

ابراهیم رزاقی، کارشناس اقتصادی: تولید همواره فراموش شد

ابراهیم رزاقی، کارشناس اقتصادی درخصوص اقتصاد ایران به خبرنگار ما  گفت: اقتصاد ایران یک اقتصادی نفتی است که در حال حاضر با وجود اینکه نفت نمی توانیم بفروشیم اقتصاد با مشکل رو به رو شده است چرا که ایران یک کشور وارد کننده است جای صادرکننده در دولت قبل ایران غلاتش را خودش تامین می کرد که به لطف روحانی و تیمش غلات را نیز وارد کردیم با توجه به اتفاقات رخ داده باید گفت که تولید رد کشور به نابودی رفته است.

وی در ادامه بیان کرد: زمانی ایران اقتصاد برتر بود در صنایع دستی اما با صنعت ماشینی اقتصاد برتر نابود شد و دیگر کسی توجهی به صنایع دستی نکردبعداز آن از انرژی استفاده شد مانند ذغال سنگ، گاز و نفت و… که این باعث شد تا ۱۸۰ کشور مواد اولیه وارد کننده باشند و این ایران را برتر کرده است چرا که نفت ایران خواهان زیادی دارد و این باعث شده تا مشکلات بیشتر شود اما خود ایران از این موضوع بهره مند نمی شود یعنی اینکه از نفت می توان ۳۰ نوع تولید داشته باشیم اما ما فقط نفت خام را می فروشیم.

این کارشناس اقتصادی درباره خروج سرمایه دارها ایرانی گفت: در کشور ما به جای اینکه از ثروتمندان مالیات دریافت کنیم از تولید کننده که سود ۱۰ الی ۲۰ درصدی دارد مالیات دریافت می کنیم و این باعث می شود تا تولید کننده واقعی نه دلالانی که به فکر سود هستند و در ایران به دلالی ادامه می دهند اما تولید کنندگان ترجیح می دهند تا در خارج از کشور تولیدات خود را ادامه دهند بنابراین راهی جز رفتن پیدا نمی کنند حال به عراق یا دیگر کشورهای همسایه مهم این است که تولید ادامه داشته باشد اما بهتر است که نگذاریم تولید فرار کند .

وی در پایان بیان کرد: رییسی در دوران ریاستش در قوه قضاییه به تولید کمک می کرد و همراه تولید بود اما در حال حاضر تولید فراموش شده است و این تولید است که به فراموشی سپرده شده است باید دید در ادامه راه ریاست قوه قضاییه را درپیش خواهد گرفت.