در دیدار وجیه اله جعفری رئیس هیات عامل ایمیدرو با استاندار فارس بر موقعیت استراتژیک منطقه ویژه اقتصادی لامرد برای جذب و توسعه سرمایه گذاری در صنایع معدنی تاکید شد.

به گزارش درآمد نیوز به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، جعفری که به همراه حسام مقدمعلی معاون طرح های توسعه معادن و صنایع معدنی، داریوش دیودیده مجری طرح ایجاد زیر بناهای لازم در مناطق معدنی و همچنین رحیمی مدیر اکتشافات فارس و کهگیلویه و بویراحمد شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در محل استانداری فارس سخن می گفت؛ تصریح کرد:این سازمان در حوزه های اکتشاف و زیربناها استان، فعالیت داشته است.به گفته وی، بررسی ها نشان می دهد در شمال استان فارس معادن فلزی قابل قبولی در بخش اهن و مس کشف خواهد شد.

جعفری افزود: ایمیدرو با توجه به استراتژی که برای ۱۴ عنصر راهبردی، تعریف و اجرایی کرده آماده فعالیت بر روی عناصری همچون کبالت، نیکل ، لیتیوم و … است.

پتانسیل منطقه ویژه لامرد برای توسعهحسام مقدمعلی معاون طرح های توسعه معادن و صنایع معدنی ایمیدرو نیز با یاداوری تفاهمنامه ایمیدرو با استانداری فارس گفت: تاکنون در بخش های اکتشاف و زیربناهای این استان شاهد اجرایی شدن این سند بوده ایم.وی ادامه داد: تمامی سرفصل های این تفاهمنامه شامل حوزه های جاده، آب و نیروگاه، فعال هستند.مقدمعلی افزود: در برخی بخش ها موانعی وجود داشته که امیدواریم با همکاری دستگاه های استان برطرف شود.وی درباره جایگاه منطقه ویژه صنایع انرژی بر لامرد گفت: این منطقه نقطه مناسبی برای توسعه صنایع معدنی از جمله احداث صنایع زنجیره فولادی است.

در این نشست همچنین محمد هادی ایمانیه استاندار فارس ضمن بررسی موانع موجود و ارایه راهکارها، تاکید کرد: اکتشاف معادن در استان، اهمیت ویژه ای برای توسعه صنایع معدنی دارد و باید اقداماتی انجام داد تا شاهد توسعه زنجیره ارزش در استان باشیم.