روز گذشته مراسم کلنگ زنی احداث کارخانه ۱.۲ میلیون تنی کنسانتره سنگ آهن با حضور محمد رضا موثقی نیا، معاون وزیر صمت و رییس هیات عامل ایمیدرو، حجت الاسلام عباس حسینی،نماینده ولی فقیه در شهرستان بافق، ، خدایار کریم نژاد، مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، مجتبی حمیدیان، مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران و جمعی از مسوولان صنعتی و معدنی در شهرستان بافق برگزار شد.

به گزارش درآمد نیوزبه نقل از مرکز اطلاع رسانی شرکت سنگ آهن مرکزی ایران، روز گذشته مراسم کلنگ زنی احداث کارخانه ۱.۲ میلیون تنی کنسانتره سنگ آهن با حضور محمد رضا موثقی نیا، معاون وزیر صمت و رییس هیات عامل ایمیدرو، حجت الاسلام عباس حسینی،نماینده ولی فقیه در شهرستان بافق، ، خدایار کریم نژاد، مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، مجتبی حمیدیان، مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران و جمعی از مسوولان صنعتی و معدنی در شهرستان بافق برگزار شد.

در این مراسم ، محمدرضا موثقی نیا، معاون وزیر صمت ضمن ابراز خرسندی از حضور در شهرستان بافق گفت: امیدوارم ساخت این کارخانه موجب خیر و برکت برای کشور و به ویژه شهرستان بافق باشد.

وی افزود: ما سعی خواهیم کرد در چارچوب مقررات حداکثر رسیدگی به مناطقی مانند بافق را داشته باشیم.

مجتبی حمیدیان، مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران نیز در گفتگو با خبرنگار گفت: هفته گذشته خط پرعیارسازی ۴ میلیون تنی با حضور وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی به بهره برداری رسید که در راستای تکمیل زنجیره ارزش افزوده فولاد ساخت کارخانه ۱.۲ میلیون تنی کنسانتره نیز در دستور کار قرار گرفته و امروز شاهد مراسم کلنگ زنی این کارخانه هستیم.

وی با اشاره به حضور شرکت معدنی نوظهور در آنومالی شمالی و مشارکت با شرکت سنگ آهن مرکزی ایران اظهار کرد: عیار سنگ شرکت نوظهور ۲۰ درصد است که پس از پرعیارسازی به بیش از ۴۰ درصد می رسد و این سنگ پرعیارسازی شده به کارخانه کنسانتره منتقل خواهد شد.

حمیدیان افزود: هم اکنون خط کنسانتره سه و نیم میلیون تنی شرکت سنگ آهن مرکزی ایران فعال است و با تکمیل کارخانه کنسانتره ۱.۲ میلیون تنی تقریبا خوراک کارخانه گندله و در ادامه کارخانه آهن اسفنجی تامین می شود.

وی با بیان اینکه کارخانه ۱.۲ میلیون تنی کنسانتره ظرف مدت ۳۰ ماه به بهره برداری می رسد تصریح کرد: افتتاح این پروژه موجب اشتغال ۳۵۰ نفر به طور مستقیم و یکهزار و ۲۰۰ نفر به طور غیرمستقیم می شود.

وی با بیان اینکه به دنبال افزایش ظرفیت خط کنسانتره موجود شرکت نیز هستیم اضافه کرد: علاوه بر افزایش ظرفیت خط کنسانتره موجود، در برنامه های توسعه ای خود ساخت کارخانه کنسانتره دیگری با ظرفیت ۲ میلیون تن در سال در دستور کار است که در حال طی مسیر قانونی خود برای اجراست.

وی با اشاره به سایت ۵۰۰ هکتاری گفت: در این سایت حداقل ۴ طرح توسعه ای دیده شده که کارخانه آهن اسفنجی در حال ساخت است و امروز هم کلنگ کارخانه کنسانتره به زمین زده شد.

حمیدیان اضافه کرد: در ابتدای جاده D۱۹ طرح کارخانه کنسانتره دو میلیون تنی دیده شده و باز هم امکان توسعه در این سایت وجود دارد.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران خاطر نشان کرد: به طور حتم در آینده ای نزدیک این سایت ۵۰۰ هکتاری به یک مجتمع کامل صنعتی تبدیل خواهد شد.

گفتنی است در آیین کلنگ زنی کارخانه ۱.۲ میلیون تنی کنسانتره، رحیمی، مدیرعامل مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی ایران، محمودپور، مدیرعامل شرکت صنایع معدنی نوظهور کویر بافق ، ابوالقاسم دهقان، فرماندار شهرستان بافق و جمعی از مدیران و معاون شرکت سنگ آهن مرکزی ایران نیز حضور داشتند.